Fibaro Health check / Upgrade - HAshop.nl
nl
0

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

X

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Fibaro Health check / Upgrade
Fibaro Health check / Upgrade
0 Review | Review toevoegen
Fibaro Health check / Upgrade-service. Wij kijken de Home Center na en doen alle upgrades voor je.

Verzendkosten

€ 0,00

Op afspraak

€ 60,00 *
Prijs per stuk
Aantal: 
Bestellen
 
Op verlanglijst

Wilt u meer weten over dit product?

Vraag het ons

Fibaro Health-check / Upgrade-service


Fibaro brengt regelmatig updates uit voor zijn systemen, de Home Center 2 en de Home Center Lite.
Updaten is binnen de softwarewereld een bekende/noodzakelijke activiteit. Denk maar aan het updaten van je pc, laptop, tablet of smartphone.
Updates kunnen van alles bevatten:
  • nieuwe of verbeterde functionaliteit
  • oplossingen voor software-problemen/bugs
  • beveiligings-oplossingen
Wij raden altijd aan om updates uit te voeren, omdat ze soms noodzakelijk zijn voor het beter functioneren van je Home Center en het mogelijk maken dat je nieuwe producten (modules) succesvol kunt toevoegen. Zonder de updates kunnen nieuwe functies vaak niet gebruikt worden.

Fibaro geeft een melding in de app wanneer er een nieuwe update is. Door te klikken/tikken op de melding, wordt je vanzelf door het update-proces begeleid.
Ons advies is echter om minimaal een week na het beschikbaar komen van een update te wachten met updaten, omdat er nog wel eens nieuwe bugs in nieuwe versies kunnen voorkomen. Die zijn veelal binnen enkele dagen bekend, waarna Fibaro de update direct aanpast.


Tussen de gewone updates door worden vaak nieuwe updates als bèta-versie aangeboden om te testen, voordat ze breed beschikbaar komen.
In de app krijg je daar geen melding van, in de browser vind je deze terug onder Instellingen>Algemeen: "Bèta versie beschikbaar voor download".
Ons advies is echter om nooit bèta-versies te installeren. Fibaro levert geen support wanneer er iets misgaat na het uitvoeren van een bèta-update, HAShop doet dat ook niet.
Als je de bezitter van een Home Center 2 bent en veel gebruik maakt van LUA-scripts, is ons advies de scripts extra goed te testen na een upgrade. Het komt wel eens voor dat na een upgrade een bepaalde functie anders werkt, waardoor je script niet meer doet wat het moet doen.

Verder adviseren we om, als het enigszins kan, geen updates via je telefoon/tablet te doen. Het nadeel daarvan is namelijk dat je er dan geen goede controle over hebt en niet ziet als er iets mis gaat. Als je de beschikking hebt over een pc of laptop, raden we altijd aan om via de browser in te loggen op de Home Center en vandaar uit de update uit te voeren. 


HAShop biedt een update-service aan, waarbij we niet alleen de update voor je uitvoeren, maar tevens een health-check van je systeem doen.
Wij doen dit op afstand, met een remote sessie via je laptop/pc, we komen dus níet bij je thuis. Daarbij doen we de volgende zaken:
  • We maken een backup van je Home Center
  • We voeren de updates uit
  • Na de update maken we een nieuwe backup
  • We voeren een health-check uit van je systeem:
    • controle van het geheugen
    • controleren en aanpassen van de Z-Wave-instellingen, om overbelasting te voorkomen
    • controle van het cpu-verbuik
    • globale controle van de aanwezige scènes, om te zien of deze niet voor problemen kunnen zorgen
    • we geven je advies/tips om het systeem te optimaliseren.
Deze service neemt circa 1 uur in beslag, de kosten ervan bedragen € 60.
Na betaling nemen we contact met je op, om een afspraak te maken (dit kan enkel tijdens kantooruren). Indien gewenst kan dit ook bij ons, in onze showroom in Nieuwegein.

Bij het doen van de upgrade gaan we er vanuit dat het systeem operationeel is en normaal functioneert.
Het uitvoeren van een update is nooit helemaal zonder risico's. Een enkele keer kan er iets mis gaan, maar dat kunnen we in 99% van de gevallen verhelpen door het terugzetten van een backup, al dan niet na het uitvoeren van een recovery. Mochten we het echter niet op afstand kunnen verhelpen, dan doen we dat in onze werkplaats, of we laten het door Fibaro doen.

 

Sorteren op:

Review toevoegen

Geen reviews gevonden.

Stel een vraag over dit product

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.

Jouw vraag is verzonden! Bedankt.

We zullen jou zo snel mogelijk voorzien van een antwoord.